FANDOM

Alexandra "Alex" Vause jest więźniem w Litchfield oraz kochanką głównej bohaterki, Piper Chapman. Odgrywana jest przez Laurę Prepon.

Postać Alex bazuje na Norze (w rzeczywistości Catherine Cleary Wolters), w książce Dziewczyny z Danbury. Orange Is the New Black.

WYGLĄD

Czarnowłosa kobieta o zielonych oczach. Makijaż istotnie stonowany do miejsca, w którym się znajdowała.

CHARAKTER

Zawsze pewna swego. Wiedziała co zrobić, aby uzyskać to czego pragnie. Przez cały czas zależało jej na Piper Chapman. Wydała ją, żeby zmniejszyć sobie wyrok. Racjonalnie myślała, często za dwóch. Starała się chronić Piper na tyle na ile była w stanie. Troszczy się o osoby, które są dla niej ważne. W wymagających tego sytuacjach buntowała się przeciwko wyznaczonym zasadom.

ŻYCIE

Z retrospekcji wiadomo, że Vause nigdy nie miała lekko. Była biedna, wychowywała się bez ojca. Za to miała zawsze kochającą matkę. Kiedy dorosła zapragnęła odnaleźć swojego ojca, jednak ten nie spełnił jej oczekiwań. Jest lesbijką. Wiadomo też, że w latach młodości mieszkała na kampusie i tam imprezowała z różnymi osobami. Zakochała się w Piper Chapman z wzajemnością, jednak ich związek nie przetrwał. W więzieniu na nowo odnowiły uczucie, które niegdyś mocno je łączyło. Jednak zarówno w 1 jak i 3 sezonie dziewczyny ponownie ze sobą zrywają i ponownie do siebie wracają. Ich bliskość udaje się odbudować dopiero od 8 odcinka 4 sezonu. w 5 sezonie podczas buntu Piper oświadcza się Alex na co ta się zgadza, a w 6 sezonie w dniu kiedy Piper ma wyjść warunkowo z więzienie pobierają się. Alex zostaje, więc sama w więzieniu.

WIĘZIENIE

Alex trafia za kratki pod zarzutem przemytu narkotyków. Początkowo zostaje osadzona w więzieniu stanowych Litchfield na półotwartym, jednak z powodu buntu wybuchłego w 5 sezonie, zostaje przeniesiona w 6 sezonie do MAKSA, czyli więzienia o zaostrzonym rygorze w Litchfield. W 2 sezonie wyszła warunkowo, jednak po tym jak Piper wsypała ją na koniec tego właśnie sezonu, ponownie trafia do więzienia w 3 sezonie, aby odbyć resztę swojej kary. W maksie zostaje jej jeszcze 4 lata odsiadki, ale może wyjdzie wcześniej, jednak tego dowiemy się dopiero w 7 sezonie.